Digital

Analys & Webbanalys

Vill du bli kontaktad av en specialist inom digital analys?

Vi hjälper organisationer att analysera digitala plattformar och kanaler

Digital analys krävs idag för att lyckas med marknadsföring och försäljning i digitala kanaler. Din verksamhet behöver även vara datadriven för att du ska lyckas. Konkurrensen är stor och den som lyckas använda data och analys på rätt sätt kommer att vara vinnaren på din marknad. Det är därför naturligt att satsa på analys av digitala kanaler (Digital analys & webbanalys).

Vi har expertis och mångårig erfarenhet när det gäller de absolut viktigaste verktygen för att kunna börja arbeta datadrivet i digitala kanaler. Data Analytics i digitala kanaler. Beroende på i vilken fas ni befinner er i väljer ni att ta hjälp av oss inom de områden som passar bäst för er. Våra experter är certifierade i Google Analytics och Google Adwords. Vår modell ser ut enligt följande:

  • Implementering av infrastruktur och spårning för att fånga data i digitala kanaler och på er webb
  • Digital analys av kanaler och konverteringsflöden
  • Dataintegration med ditt data warehouse och andra system
  • Optimering av dina digitala investeringar

Vi kan erbjuda ditt företag lösningar inom digital analys och webbanalys som förmodligen är mer effektiva än de ni idag på grund av vår långa erfarenhet av att arbeta både med avancerade metoder inom dataanalys (Data Analytics) samt digital analys. Spårning med hjälp av bland annat Google Tag Manager och “ren” data i Google Analytics är första steget för att hjälpa ditt företag att ta er digitala analys till nya nivåer.

 

 

Implementering av infrastruktur och spårning för att fånga data i digitala kanaler och på er webb

En förutsättning för att kunna göra en bra digital analys är att den data du analyserar är korrekt. På många företag idag är utveckling och IT outsourcad till en partner eller leverantör med långa ledtider och höga kostnader om du t.ex. vill fånga nya variabler att analysera från din webbplats eller din app. Oavsett hur din lösning ser ut idag använder vi bland annat Google Tag Manager för att underlätta din spårning och vi ser även till att fånga den viktigaste informationen i Google Analytics för att du ska ta ditt företag framåt i arbetet med digital analys.

Digital analys av kanaler och konverteringsflöden

När vi har säkerhetsställt att din data är korrekt och att relevant data för din verksamhet samlas in är det dags att göra en första digital analys. På grund av vår långa erfarenhet av att arbeta med stora mängder data i kombination med mångårig erfarenhet från bland annat Sveriges största e- handelskedja och andra branscher har vi en unik kombination som kan ta ditt företag till nya nivåer när det gäller digital analys och webbanalys. Vi analyserar din digitala mediamix, trafikkällor, konverteringsflöden och segment med hjälp av bland annat avancerade kvantitativa metoder. Vårt mål är att analyserna ska ge dig avkastning på dina investeringar och ett mervärde av att arbeta med några av Sveriges främsta experter inom digital analys och webbanalys.

Dataintegration med ditt datavaruhus och andra system

Om ditt företag har kommit långt eller vill arbeta med avancerade metoder inom digital analys, krävs det att man sammankopplar data från er webbsida eller app med andra system, databaser och verktyg. För att kunna göra digital analys av t.ex. värdet på dina kunder behöver antagligen data hämtas från olika system och databaser. Vi hittar metoder och tekniska lösningar för att integrera webbdata från t.ex. Google Analytics med data från ditt CRM- system och datavaruhus. Detta gör det möjligt att göra lönsamhetsanalyser baserat på hur besökare på era webbplatser och användare av era appar beter sig, vilka trafikkällorna är och vilka av era kampanjer som är mest lönsamma.

Optimering av dina digitala investeringar

Det kanske viktigaste målet med digital analys är ofta att få avkastning på era media- investeringar i digitala kanaler. Detta kan man endast uppnå genom att vara noggrann och i första steget säkerställa datakvalitet och samla in relevant data över viktiga händelser på er ert företags webbsida eller app. För att uppnå bästa möjliga resultat för ert företags investeringar krävs att man arbetar med både trafik- optimering och konverteringsoptimering. Slutligen är den sista biten i pusslet att sammankoppla värdet av en order eller en kund med kostnaderna. Här på Dataanalytics.se behärskar vi samtliga stegen för att uppnå resultat av digital analys, och vi kan även erbjuda paketlösningar som gör det relativt riskfritt för er att samarbeta med oss.

VÅRT UPPDRAG OCH VÅR VISION

I en värld som går emot digitalisering och automatisering blir förmågan att hantera stora mängder av information och data för att kunna få ut affärsvärde allt viktigare och viktigare. På Data Analytics har vi expertisen och erfarenheten att ta ditt företag till en helt ny nivå.

Några andra av våra tjänster

För att ni ska lyckas i er verksamhet behöver ni kunna analysera digitala kanaler och plattformar. Konkurrensen är stor och den som lyckas använda data och analys på rätt sätt kommer att vara vinnaren på din marknad. Läs mer här

Våra tjänster inom digital marknadsföring och försäljning passar särskilt dig som arbetar med marknadsföring, försäljning och analys. Oavsett bransch eller företagsstorlek hjälper vi er. Läs mer här

I en snabbt föränderlig värld vet många företag om att framtidens beslut kommer att vara baserade på data och analys. Detta är ett måste för de företag som vill överleva och behålla sin position på marknaden. Läs mer här

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du våra villkor och hur vi använder kakor. Mer information

Dina cookie-inställningar för denna webbplats är satt till ”tillåt cookies” för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för cookies eller om du klickar ”Godkänn” nedan så samtycker du till detta.

Stäng