Digital

Marknadsföring & försäljning

Vill du bli kontaktad av en specialist inom digital marknadsföring?

Våra tjänster inom digital marknadsföring och försäljning passar särskilt dig som arbetar inom marknad, försäljning och analys

Först när du väl har din infrastruktur, spårning och insamling av data implementerad på din webb kan du börja arbeta datadrivet med digital marknadsföring och försäljning. För digitala kanaler har vi stor erfarenhet av leads- generering när det gäller till exempel B2B. Vi har också lösningar för konsumentmarknader. Data Analytics är basen i alla våra processer.

Vår målsättning är alltid att ha lönsamhet när det gäller dina digitala kanaler. Vi arbetar också fram sätt för dig att expandera och öka din rekrytering av nya kunder samt leads- generering. Beroende på i vilken fas ni befinner er i väljer ni att ta hjälp av oss inom de områden som passar bäst för er.

Våra experter är certifierade i Google Analytics och Google Adwords.

Vår modell för digital marknadsföring och försäljning ser ut enligt följande:

1. Utvärdera och optimera din media- mix

2. Hitta expansionsmöjligheter och nya kanaler

3. Optimering av dina digitala investeringar

4. Uppföljning och rapportering efter behov

Vi kan erbjuda ditt företag lösningar inom digital marknadsföring och försäljning som förmodligen är mer effektiva än de ni idag på grund av vår långa erfarenhet av att arbeta både med avancerade metoder inom dataanalys (Data Analytics) samt Googles verktyg. Vi kan med hjälp av avancerad dataanalys optimera era Adwords- kampanjer och även expandera försäljning samt rekrytering via Adwords. Om ditt företag letar efter företagskunder kan vi erbjuda er ett oslagbart program för Leads- generering för B2B och därmed ta er digitala rekrytering till nya nivåer. Grunden i en effektiv digital marknadsföring är en bra digital strategi och ett datadrivet perspektiv baserat på analys och insikter.

Utvärdera och optimera din media- mix

Ett första steg för att bedriva en effektiv digital marknadsföring eller försäljning är att följa upp och utvärdera hur er mix av media har sett ut historiskt och hur den har presterat med med hjälp av digital analys. Vårt mål är att ni ska öka avkastningen på era investeringar, och därför gör vi en analys av alla kanaler i er mediamix som en start. Vår expertis inom dataanalys gör det möjligt att ta fram förslag för att optimera er media- budget i digitala kanaler. Vi djupdyker även i specifika kanaler för att hitta möjligheter på mer detaljerad nivå. Särskilt när det gäller era Google- investering har vi möjlighet att hitta kostnadsbesparingar eller effektivisera på andra sätt. Vi är inte bara certifierade i Adwords och Google Analytics, utan vi kan även använda oss av testcase för att övertyga dig om att ett samarbete med oss är rätt beslut för er verksamhet.

Hitta expansionsmöjligheter och nya kanaler

Vi hittar expansionsmöjligheter för digital marknadsföring och försäljning genom att titta på outnyttjade kanaler med stor potential för er verksamhet. Vi hittar även sätt att expandera inom era digital kanaler om ni vill öka er digitala rekrytering eller försäljning. När det gäller B2B har vi möjlighet att generera leads som ni inte skulle kunna hittat på något annat sätt, och vi har även exempel på mycket lyckade samarbeten inom detta område. Välj att samarbeta med oss istället för att chansa. När det gäller Googles digitala kanaler kan vi hitta expansionsmöjligheter i kanaler ni inte använder idag. Vi behärskar sökordsmarknadsföring (SEM) mycket bra, och kan nästan lova dig att vi hittar möjligheter att expandera om det finns utrymme i er budget.

Optimering av dina digitala investeringar

Ofta kör vi ett testcase för att det ska bli enklare för er att avgöra om ett längre samarbete kan löna sig. Optimering av era digitala investeringar görs sedan löpande om ni väljer att fortsätta samarbetet. I vissa fall kan vi med avancerade metoder inom analys göra en revision av t.ex. era Adwords- investeringar. Med största sannolikhet är dessa inte fullt optimerade. När vi optimerar gör vi detta från ett helhetsperspektiv. Detta är möjligt på grund av vår långa och unika erfarenhet av digital analys, webbanalys, digital marknadsföring & försäljning. Vi utgår som sagt alltid efter kundens behov och har som mål att ge er avkastning på era investeringar.

Uppföljning och rapportering efter behov

För att underlätta och förstå vilket resultat digital marknadsföring ger just ert företag har vi utvecklat metoder för rapportering och uppföljning. När det gäller digital marknadsföring och försäljning använder vi oss av verktyg som till exempel QlikviewPowerpivotKlipfolio och Data Studio. Vi tar fram de KPI:er som passar er verksamhet allra bäst och kombinerar data från olika datakällor. Vi har lösningar för att integrera data från t.ex. Google Analytics data över kundvärde och försäljning för att kunna räkna ut och visa avkastningen på er investering i en snygg rapport. Förmågan att göra enkla rapporter att förstå gör det möjligt att sprida insikter lättare inom ert företag eller er avdelning. Detta klarar vi av på grund av vår unika kombination av erfarenhet och specialistkunskaper.

VÅRT UPPDRAG OCH VÅR VISION

I en värld som går emot digitalisering och automatisering blir förmågan att hantera stora mängder av information och data för att kunna få ut affärsvärde allt viktigare och viktigare. På Data Analytics har vi expertisen och erfarenheten att ta ditt företag till en helt ny nivå.

Några andra av våra tjänster

Digital Analys & Webbanalys

För att ni ska lyckas i er verksamhet behöver ni kunna analysera digitala kanaler och plattformar. Konkurrensen är stor och den som lyckas använda data och analys på rätt sätt kommer att vara vinnaren på din marknad. Läs mer här

Digital marknadsföring och försäljning

Våra tjänster inom digital marknadsföring och försäljning passar särskilt dig som arbetar med marknadsföring, försäljning och analys. Oavsett bransch eller företagsstorlek hjälper vi er. Läs mer här

Dataanalys

I en snabbt föränderlig värld vet många företag om att framtidens beslut kommer att vara baserade på data och analys. Detta är ett måste för de företag som vill överleva och behålla sin position på marknaden. Läs mer här

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du våra villkor och hur vi använder kakor. Mer information

Dina cookie-inställningar för denna webbplats är satt till ”tillåt cookies” för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för cookies eller om du klickar ”Godkänn” nedan så samtycker du till detta.

Stäng